Ένα μεσημέρι με το Ρένο

Βρισκόμαστε με το Ρένο στην Ακρόπολη και ενώ ετοιμάζομαι να τον "ανακρίνω", του λέω πόσο διασκεδάζω βλέποντας ακόμα το "Βότκα πορτοκάλι" και τον Βαγγέλη Μανιατέα. Τότε μου εξομολογείται πως ότι βλέπω είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς. Μου περιγράφει πόσα βράδια ξενύχτησε κάνοντας μόνος του πρόβες προκειμένου να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο Ρένος, όπως θα λέγαμε απλά στους φίλους μας, είναι μία κατηγορία από μόνος του. Ευγενικός, ταλαντούχος και πολυπράγμων. Σηματοδοτεί την εποχή του καλού θεάματος. 


Αν έπρεπε να συστηθείς μόνος σου, τι θα έλεγες για σένα;

Θα σου έλεγα ότι είμαι καλλιτέχνης. Νιώθω καλλιτέχνης. Εκπαιδεύτηκα για να γίνω καλλιτέχνης. Είμαι αυτοδίδακτος. Και συνεχίζω την εκπαίδευσή μου ως καλλιτέχνης. Έτσι θα συστηνόμουν.

Πώς ήρθαν στη ζωή σου η υποκριτική και η σκηνοθεσία;

Δεν έχω απαντήσει ακόμα σε αυτό το ερώτημα. Δεν ονειρευόμουν να γίνω ηθοποιός, αλλά καλλιτέχνης. Σε οποιοδήποτε αντικείμενο. Μουσικός, ηθοποιός, μία εποχή χορευτής. Άφησα τη ζωή να με οδηγήσει έτσι όπως ήξερε αυτή. Αρχικά με οδήγησε στην ηθοποιία. Ήταν και η εποχή τέτοια που με πήγε προς τα εκεί. Τέλος του '80 και αρχές του '90. Στην Αθήνα και γενικότερα στην Ελλάδα είχαμε μεγάλη καλλιτεχνική έκρηξη, με τα θέατρα, με τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ (Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα) και άνοιγαν και τα πρώτα ιδιωτικά κανάλια. Είμαι λοιπόν νέος, αντιλαμβάνομαι την αγορά, έχω μία καλή επαφή με τον εαυτό μου και οδηγούμαι.


Έχεις απογοητευτεί καθόλου σε αυτή τη δουλειά;

Συνέχεια. Ο μόνος τρόπος να προχωρήσεις στη δουλειά αυτή είναι να προχωράς από απογοήτευση σε απογοήτευση, χωρίς να χάνεις τον ενθουσιασμό σου. Κάθε απογοήτευση, είναι το υλικό για την επόμενη προσπάθειά μου. Και ήττα την ήττα φτάνω στην τελική νίκη.

Το 1999 σκηνοθέτησες τα "Φτηνά τσιγάρα", τα οποία φάνηκαν να να αποχαιρετούν μία Αθήνα που δεν υπάρχει πια. Εσένα τι σου λείπει από την παλιά Αθήνα;

Τα "Φτηνά τσιγάρα" ουσιαστικά αποχαιρέτησαν έναν ολόκληρο αιώνα, τον 20ο αιώνα. Ήταν μία ταινία που γυρίστηκε την ώρα που τελείωνε ο 20ος αιώνας. Μία ταινία που αποχαιρετούσε και τον αναλογικό κόσμο. Η ταινία γυρίστηκε σε φίλμ. Όταν μπήκε το 2000 όλο και λιγότερες ταινίες γυρίζονταν σε φίλμ. Έφυγε ο αναλογικός και ήρθε ο ψηφιακός κόσμος. Από την παλιά Αθήνα δε μου λείπει τίποτα. Το μόνο ίσως που μου λείπει είναι η ερημιά του Αυγούστου, διότι η Αθήνα στα 90's τον Αύγουστο πραγματικά ερήμωνε.

Τι σημαίνει για σένα ηθοποιός;

Ο ηθοποιός είναι ένας αγγελιοφόρος. Φέρνει στο κοινό μηνύματα από ξεχασμένες του αγάπες. Φέρνει μηνύματα από κομμάτια του κοινού, που το ίδιο τα έχει ξεχάσει. Ο ηθοποιός κάνει το θεατή να σκεφτεί λιγάκι τον εαυτό του, τον στρέφει προς τα μέσα. Ο ηθοποιός εκπέμπει φως για να στρέψει τα μάτια του θεατή προς τα μέσα. Αυτό είναι ηθοποιός.


Ίσως ο θεατής να ταυτιστεί και με τον ηθοποιό;

Πρέπει να ταυτιστεί. Ο ηθοποιός είναι όπως ο ακροβάτης. Αυτό που κάνει, όσο δύσκολο κι αν είναι, δεν πρέπει να αγχώσει τον θεατή. Δηλαδή, ο ακροβάτης κάνει το μεγαλύτερο σάλτο και το κάνει με μία γαλήνη, προκειμένου να απολαύσεις την ομορφιά του εγχειρήματος. Ο ηθοποιός όταν παίζει πρέπει να παίζει έτσι ώστε ο θεατής να νομίζει ότι δεν κάνει κάτι σπουδαίο. Ότι ίσως και ο θεατής θα μπορούσε να το κάνει. Ενώ στην πραγματικότητα θέλει κόπο και δεξιοτεχνία. Και γι'αυτό ταυτίζεται με τον ηθοποιό, και σαν χαρακτήρας αλλά και σαν άνθρωπος.

Τι αρετές πιστεύεις ότι πρέπει να έχει ένας ηθοποιός;

Να αντέχει στις οικονομικές δυσκολίες, κι αυτό είναι το τεχνικό κομμάτι. Όταν έγινα ηθοποιός, έγινα ηθοποιός για να πεινάσω. Έπειτα, να καλλιεργείται συνέχεια ως άνθρωπος. Ο ηθοποιός για να έχει ενδιαφέρον πάνω στη σκηνή, μπροστά στην κάμερα, πρέπει να προσέχει την προσωπική του καλλιέργεια.

Αποτελεί πρότυπο ο ηθοποιός;

Όλοι οι καλλιτέχνες αποτελούν πρότυπο. Αυτό δίνει ένα μεγάλο βάρος στον ηθοποιό, μία ευθύνη. Γι'αυτό πρέπει να φροντίζει την προσωπική του παιδεία.


Πιστεύεις ότι έχουμε κρίση στην τηλεόραση;

Στην τηλεόραση νομίζω ότι έχουμε παύση, δεν έχουμε κρίση. Έγινε τόσο μεγάλη παραγωγική έφοδος, τόση μεγάλη φασαρία γύρω από την τηλεόραση για χρόνια, που τώρα είναι αναγκαία η σιωπή για να ξεκαθαριστεί τι αξίζει. Τι πρέπει να μείνει και τι όχι.

Έχουμε λίγο καιρό που δε σε βλέπουμε στην τηλεόραση. Σου λείπει;

Μου λείπει πολύ. Έχω να παίξω από το 2013, μία πενταετία. Η τηλεόραση μου λείπει πάρα πολύ. Θεωρώ ότι είναι μεγάλο εκφραστικό μέσο του ηθοποιού. Θέλει αφοσίωση, έχει πρωταθλητισμό. Μου λείπει αυτή η χαρά να ξυπνάω έξι και μισή το πρωί για να πάω στο γύρισμα και να έχω περάσει όλη τη νύχτα κάνοντας μόνος μου πρόβες σπίτι μου για να είμαι καλός την άλλη μέρα στη σκηνή. Παρόλο που κουραζόμουν πολύ μου λείπει.

Βλέπεις τον εαυτό σου στις επαναλήψεις;

Όχι, γιατί μελαγχολώ. Μελαγχολώ για τον καιρό που περνάει. Κι έπειτα εκνευρίζομαι για πιθανά λάθη και παραλήψεις μου. Βλέπω πράγματα που θα μπορούσα να είχα κάνει πολύ καλύτερα.


Πώς ορίζεις το χιούμορ;

Το χιούμορ είναι μία λοξή ματιά στην πραγματικότητα. Δύσκολο να το ορίσω. Αν ορίσεις το χιούμορ, το σκοτώνεις. Είναι σαν να ανοίξεις ένα βάτραχο για να δεις τι έχει μέσα. Ο βάτραχος θα πεθάνει. Το χιούμορ νομίζω έγκειται στη μεταφυσική. Είναι τόσο μυστηριώδες και τόσο απροσδιόριστο. Δύσκολο να το έχει κανείς και δύσκολο να το επικοινωνεί κι αυτό να αναγνωρίζεται. Πάντως σίγουρα το χιούμορ έχει να κάνει με τη φιλοσοφία. Χιούμορ έχει μόνο ο άνθρωπος, που έστω και ελάχιστα, έχει φιλοσοφήσει τη ζωή. Το χιούμορ το αντιλαμβανεσαι, δεν το καταλαβαίνεις με λογικά επιχειρήματα. Το χιούμορ δεν είναι το αστείο. Κάποιος που λέει αστεία και κάνει τους άλλους να γελάνε δεν είναι απαραίτητο να έχει χιούμορ. Το χιούμορ εμπεριέχει ένα βασικό συστατικό, τον αυτοσαρκασμό. Για να καταλάβεις αν κάποιος έχει χιούμορ, υπάρχει ένα βασικό τεστ, αν γελάει με τον εαυτό του.

Σκέφτεσαι καθόλου το γάμο και την οικογένεια;

Ασφαλώς και τα σκέφτομαι. Επειδή τη ζωή την εμπιστεύομαι και ακολουθώ τη ροή της, αφήνω να με πάει αυτή. Το αφήνω να το φέρει αυτή. Αφήνω να το φέρει και να μην το φέρει. Όλα είναι αποδεκτά. Επειδή μ'αρέσουν και οι στωικοί φιλόσοφοι, πιο πολύ ο Επίκτητος, θεωρώ ότι η πραγματικότητα που ζω, είναι η καλύτερη πραγματικότητα που μπορεί να συμβεί. Αυτό μου ομορφαίνει τη ζωή και διώχνει από μέσα μου την αγωνία.

Δεδομένου ότι είσαι ένας γοητευτικός άντρας, τι ρόλο έχουν οι γυναίκες στη ζωή σου;

Όπως σε όλους τους ανθρώπους, κεντρικός άξονας της ζωής μου είναι το επάγγελμά μου, η ερωτική μου ζωή και η πολιτεία μου. Αν και η πολιτεία για πολύ λίγους πλέον είναι κεντρική. Αυτοί είναι οι τρεις μεγάλοι άξονες στη ζωή μου. Οι γυναίκες λοιπόν, είναι κεντρικός άξονας στη ζωή μου.



Πώς προέκυψε η ενασχόληση με τη μουσική;

Δε σταμάτησε ποτέ από την παιδική μου ηλικία. Πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να προσπαθεί να μάθει κιθάρα μόνος του και να σκαρώνει τραγούδια.


Εδώ ακούτε το Ρένο:






Συνέντευξη από τη Λυδία Καραθανάση



Σχόλια

  1. Θέλω να εκμεταλλευτώ αυτή την ευκαιρία πρέπει να πω μια μεγάλη ευχαριστία στον Δρ Wealthy για να πάρει πίσω τον πρώην σύζυγό μου. Είμαι η Linda Gibson από τις ΗΠΑ, μετά από 7 χρόνια γάμου ο σύζυγός μου με άφησε για άλλη γυναίκα έκανα ό, τι μπορούσα για να τον πάρει πίσω, αλλά το μόνο που έκανα ήταν μάταιο ήμουν λυπημένος, αλλά δεν έχασα την ελπίδα να τον πάρει πίσω επειδή είχα πίστη στο Θεό. Έτσι ψάχνω σε απευθείας σύνδεση σχετικά με το πώς να πάρει πίσω ο σύζυγός μου, και βρήκα μια θέση του Δρ Wealthy για το πώς βοήθησε μια κυρία για να πάρει την πρώην της, ήρθα σε επαφή με τον και του είπα τον πόνο που περνούσα, μου είπε τι να το κάνω και το έκανα, τότε μου έκανε μια ξόρκι αγάπης 48 ώρες αργότερα ο σύζυγός μου με τηλεφώνησε και μου είπε ότι λυπάται για αυτό που έκανε και ότι μου λείπει πάρα πολύ, αργότερα εκείνη την ημέρα επέστρεψε στο σπίτι και ικέτευσε η συγχώρησή μου, από τότε η αγάπη μας έγινε ισχυρότερη. Για τα θαυμάσια πράγματα που έκανε ο Dr Wealthy για μένα, θα ήταν άδικο για μένα να μην αφήσω τον κόσμο να ξέρει ότι ένας τέτοιος ισχυρός καλαθοσφαιριστής ζει. Εάν θέλετε να πάρετε πίσω το πρώην ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας dr. Wealthy στο wealthylovespell@gmail.com ή να τον προσθέσετε στο WhatsApp +2348105150446

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου